Компютърна графика
професионална паралелка
Компютърният график създава цялостно оформление на печатни, електронни и други продукти, като съчетава форми, цвят и принципи на композиция за постигане на определено визуално въздействие върху потребителите на продукта. Съвместно с други специалисти той участва в създаването на рекламни материали, интернет сайтове и мултимедийни продукти, като често резултатите от неговата работа определят и крайния успех на проекта. Компютърният график създава и обработва изображения, както и отделни елементи за тях или ги трансформира от един формат в друг.
Информация
Първи чужд език: английски език (интензивно изучаване - 18 часа седмично)
Втори чужд език: немски език
В учебния план са включени: графичен и WEB дизайн, изграждане на фирмен стил, предпечатна подготовка, анимация, визуални изкуства и др.
Балообразуващи предмети от свидетелството за основно образование: информационни технологии и изобразително изкуство.
Балообразуване:
удвоен резултат от НВО по БЕЛ + удвоен резултат от НВО по математика + оценката от свидетелството за основно образование по информационни технологии + оценката от свидетелството за основно образование по изобразително изкуство.
Максимален бал: 500 точки
Галерия
Производствена практика
Център за творческо обучение
51. СУ работи с CCT.bg от 2019 г. Заедно въведохме училището в облака на Google for Education, модела 1:1 с обучение с Chromebook и участвахме в съвместни проекти.
През учебната 2023/2024 г. ученици от 11 В от професионалната паралелка "Компютърен график" на 51. СУ „Елисавета Багряна” се потопиха в света на маркетинга и дизайна, работейки над вълнуващ проект. Техните идеи и ентусиазъм ни вдъхновиха и заедно създадохме нещо много интересно.
За една седмица заедно реализирахме сайта на Firt Lego Leage за предстоящия състезателен сезон. Изградихме маркетинговата стратегия и създадохме визуално съдържание за социалните мрежи на проекта, печатни материали, анимирани банери и рекламно видео.
Линк към създадения продукт FFL.BG
Анимационно "Студио Змей"
В ученбната 2024/2025 г. стартира съвместната дейност със Студио Змей. Това е анимационно студио, основано в София през 2015 г. Една от основните му цели е да подпомага развитието на анимационната индустрия в България, като работи по големи международни проекти и прилага натрупания опит в собствените си проекти.
Студиото е създадено за изпълнение на проекта „Златната ябълка” – първият анимационен сериал по български фолклор, който спечели подкрепата на голям френски продуцент и се развива в преговори за първи сезон.
DevHubOne
Васил Анастасов завършва 51. СУ през 2022 г. Още като ученик, през 2017 г., започва да води безплатни курсове за съучениците си. Като Unity сертифициран разработчик се занимава с преподаване на Unity & VR, както и разработка на видео игри и приложения.
"Целта на DevHubOne е да даде равна възможност за развитие на всеки ученик, който има интерес към индустрията. Втората цел е притежание на добро портфолио, както и приятели и контакти в сферата. Още като ученик в началото започнах да получавам добри предложения за работа и партньорство. Защото не е сложно и според мен е необходимо от 8/9 клас или по-нагоре, но колкото се може по-рано, да започнете да работите по реални проекти и да ги представяте, когато и където можете. По този начин ще имате изграденото порфолио и познанства." - Васил Анастасов
Последни проекти на DevHubOne - “TimeWarriorZ VR”, “WWII: RISING” и “VR A&B House Configurator”.